دستگاه شلاق زن قالیشویی

دستگاه شلاق زن فرش ، شلاق زن قالیشویی دستی ، قیمت دستگاه شلاق زن شستشوی فرش

دستگاه شلاق زن فرش

دستگاه شلاق زن قالیشویی

دستگاه شلاق زن قالیشویی جزیی از تجهیزات سنتی میباشد که در گذشته بعنوان اصلی ترین دستگاه قالیشویی  در شستشوی فرش و قالی در کارگاه های قالیشویی سنتی مورد استفاده قرار میگرفت که دارای تعدادی تسمه های لاستیکی متصل به یک محور است که با چرخش محور و ضربه های شلاقی تسمه ها روی قالی خاک را از بدنه آن خارج میکند.

دستگاه شلاق زن فرش یا  گردگیر دستی قالیشویی وسیله ای برای شستشو و نیز زدودن گرد و غبار قالی جهت آماده سازی آن برای مرحله شستشو می باشد که به نوعی از تجهیزات سنتی قالیشویی محسوب میگردد. که امروزه فقط در موارد شستشوی قالی دستی استفاده میگردد و جهت شستشوی فرش ها دستگاه قالیشویی دستی و اتوماتیک کاملا جایگزین ان میباشد که در ادامه مطالب به ان اشاره شده است 

با توجه به قیمت دستگاه شلاق زن قالیشویی ان را می توان پرکاربردترین دستگاه قالیشویی ازران و اقتصادی دانست. این دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک در شستشوی فرش نقش دارد. دستگاه شلاق زن دارای محوری با نوارهای پلاستیکی است که هنگام شست و شو با وارد کردن ضربه‌های متوالی بر روی فرش، سبب از بین رفتن لکه و آلودگی از فرش می‌شود. این دستگاه دارای محفظه‌ای است که از پاشیده شدن آب به اطراف جلوگیری می‌کند.

در گذشته پیش از طراحی و تولید دستگاه قالیشویی دستی که با برسهای دیسگی یا استوانه ای کار میکنند در قالیشویی های قدیمی از دستگاه شلاق زن فرش بعنوان دستگاه شستشوی فرش نیز استفاده میشد که با توجه به آسیبی که در حین شستشو به شیرازه ی قالی وارد می کند و کندی کار و همچنین ایجاد صدای زیاد استفاده از آن کم کم منسوخ شد.

در برخی از فرش های دستباف البته سالم که جز در مناطق خاصی چون تبریز و کرمان دیده میشود که برس زدن باعث آسیب به قالی میگردد و لذا از شلاق زن قالیشویی برای  شستشوی قالی استفاده می شود…

دستگاه پولیشر فرش

دستگاه پولیشر شستشوی فرش دستی

دستگاه پتوشور صنعتی

دستگاه پتوشور صنعتی پتوشوی استیل

‫5/5 ‏‫(27 نظر)‬